10:42 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ضد عفونی

سقوط کرونا در سفرهای دریایی/ ممنوعیت سفر مبتلایان و افراد مشکوک
نماد برتر- مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در هفته‌ها و ماه‌های گذشته با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده و نظارت روزانه بر اجرای درست آن‌ها، آمارهای ویروس کرونا در بنادر و دریانوردی و زیربخش‌های مختلف آن مانند حمل‌ونقل دریایی و سفرها و گردشگری دریایی کاهش شدیدی داشته است و مبتلایان و افراد مشکوک در زمینه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نمی‌توانند از طریق دریا سفری انجام دهند.
پیشتازی ۲ شرکت در تحقیقات تولید واکسن کرونا/اولین پالایشگاه خون کشور راه‌اندازی می‌شود پیشتازی ۲ شرکت در تحقیقات تولید واکسن کرونا/اولین پالایشگاه خون کشور راه‌اندازی می‌شود
نماد برتر- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حوزه تولید واکسن مقابله با کرونا در حال حاضر با ۶ شرکت قرارداد منعقد شده است، گفت: در حوزه صنایع غذایی و توسعه امنیت غذایی، محصولات فناورانه متعددی در کشور تولید شده است و شاهد تولید برخی آنزیم‌ها و پروبیوتیک‌ها برای نخستین بار با توان نیروی متخصص در کشور هستیم.
تولید ضدعفونی‌کننده‌های سبز برای مقابله با کرونا
نماد برتر- کاربران فضای‌مجازی باید از کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک و دانلود نرم‌افزار از منابع نامعتبر اجتناب و از نرم‌افزارهای امنیتی برای حفاظت مداوم سیستم‌های خود استفاده کنند.
کرونا در پمپ بنزین ها جا خوش کرده است!
نماد برتر- از زمان شیوع ویروس کرونا پمپ بنزین ها به دلیل تردد مردم یکی از مکانهای پر خطر شناخته شده و علیرغم راهکارهای در نظر گرفته شده همچنان شاهد جولان این ویروس در پمپ بنزین ها هستیم.
ورود ممنوع بنادر به افراد بدون ماسک
نماد برتر- مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: گر چه پیش از این هم برای استفاده از ماسک تاکیدات بسیاری کرده بودیم و همه ارباب رجوع‌ها و پرسنل بنادر در سراسر کشور ملزم به استفاده از آن شده بودند اما پس از دستور رئیس‌جمهوری تاکید کرد: هیچ کسی بدون ماسک حق ورود به بنادر را ندارد.
ساخت الکترودهای تزریق جریان با کمک فناوری نانو
نماد برتر- محققان دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با افزودن نانو کربن فعال به الکترودهای حاوی پوشش اکسیدهای کاتالیستی کارایی الکتروشیمیایی و طول عمرشان را به میزان قابل توجهی افزایش دادند و جایگزین مناسبی برای آندهای اکسیدی مورد استفاده در تولید کلر جهت تصفیه آب ارائه کردند.‌
سامانه‌ای برای پاک‌سازی سطوح فلزی و منسوجات با کمک پلاسما
نماد برتر- یکی از شرکت‌های فناور دستگاهی برای پاک‌سازی سطوح با استفاده از پلاسما عرضه کرده است که علاوه بر ضد عفونی کردن سطوح منسوجات و فلزات قادر به ایجاد لایه‌های نانومتری است.
عرضه دستاودهای کرونایی ۵۰ شرکت در پاویون صندوق نوآوری
نماد برتر- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در پاویون دانش بنیان ابن صندوق در نمایشگاه "جهش تولید و دستاوردهای فناورانه مقابله با کرونا" خبر داد و گفت: برخی از این محصولات در حال طی کردن فرایند صادرات هستند.
کرونا سفرهای دریایی را متوقف کرد
نماد برتر- معاون مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توقف سفرهای دریایی در ایام نوروز و ادامه داشتن آن تا 20 فروردین ماه خبر داد و گفت: همه سفرهای دریایی داخلی تنها برای بومی‌های منطقه مجاز است و تا زمانی که ستاد مقابله با کرونا اعلام کند این ممنوعیت ادامه خواهد داشت.
تلاش توئیتر برای مقابله با ویروس کرونا
نماد برتر- توئیتر به تازگی اعلام کرده که قصد دارد پیام‌های حاوی اطلاعات گمراه کننده و نادرست درباره ویروس کرونا را از پلت‌فرم خود حذف کند.
دستور واگذاری آنی کالاهای پزشکی و بهداشتی از سوی سازمان اموال تملیکی
نماد برتر- سازمان اموال تملیکی در پی شیوع ویروس کرونا، طی بخشنامه‌ای واگذاری آنی کالاهای پزشکی و بهداشتی مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به کلیه مدیریت‌های استانی خود ابلاغ کرد.
ضد عفونی کردن پمپ بنزین‌ها آغاز شد
نماد برتر- مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی گفت: ضدعفونی همه جایگاه ها آغاز شده است و این کار با کمک عمده جایگاهداران پیش می‌رود اما لازم است که یک بسیج همگانی برای این مهم ایجاد شود.
روش ضدعفونی کردن دستگاه‌های الکترونیکی
نماد برتر- بیماری کووید-۱۹ که با نام ویروس کرونا شناخته می‌شود، این روزها توجه افراد را برای تمیز کردن دستان جلب کرده، اما تمیز نگه داشتن وسایلی که در طول روز مکررا مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که البته با توسعه فناوری، تلفن همراه در صدر این فهرست قرار دارد.
بمب کرونا در پمپ بنزین‌ها را دریابید
نماد برتر- ویروس کرونا در کمین پمپ بنزین‌ها نشسته و آن طور که وزیر بهداشت اعلام کرده جایگاه های سوخت می‌توانند ۸۰۰۰ نفر را به این ویروس مرموز مبتلا کنند، البته برای مقابله با این موضوع برنامه هایی در نظر گرفته شده اما چندان وارد مرحله اجرا نشده است.
تسهیل واردات ماسک و محصولات ضدعفونی
نماد برتر- رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی از تسهیل واردات ماسک و محصولات ضدعفونی خبر داد و با اشاره به تولید ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار ماسک سه لایه و ۱۵۰ هزار انواع ماسک‌های فیلتردار در روز، وعده داد که تولید ماسک تا ۱۵ اسفند به یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد می‌رسد و تا هفته آینده مواد ضدعفونی نیز به اندازه کافی توزیع خواهد شد.